Sprawdzian szóstoklasisty 2011. Zakończył się test szóstoklasistów. Odpowiedzi, pytania, arkusze znajdziecie poniżej.
POBIERZ: Test szóstoklasistów 2011 - arkusze pytań
Mamy odpowiedzi na wszystkie pytania testowe. UWAGA WAŻNE! Odpowiedzi prosimy porównywać z arkuszem dostępnym w linku powyżej
Test szóstoklasistów 2011: Sugerowane odpowiedzi
1. c 2. d 3. d 4. b 5. c 6. b 7. b 8. c 9. a 10. b 11. d 12. a 13. d 14. a 15. c 16. a 17. b 18. d 19. c 20. a 21. 62 metry Działka została ogrodzona. W ogrodzeniu zostawiono metrową przerwę na wejście. Jaka jest długość ogrodzenia?Zapisz wszystkie obliczenia. (szerokość działki = 17 m, długość działki = 14,5) 2 x 14,5 + 2 x 17 - 1 = 29 + 34 - 1 = 63-1 = 62 metry 22. 13 worków Plac o powierzchni 19 m2 trzeba wysypać żwirem. Jeden worek żwiru wystarcza na 1,5 m2 powierzchni. Ile najmniej takich worków żwiru trzeba kupić? 19:1,5 = 12,666... 23. 12 opakowań Ciastka są sprzedawane w dużych i małych opakowaniach. Duże opakowanie zawiera 28 ciastek. W trzech dużych opakowaniach jest tyle samo ciastek, ile w siedmiu małych. Ile ciastek jest w małym opakowaniu? Zapisz wszystkie obliczenia. 7x=84 x=84:7 x=12 24. 13.5 zł Magda ma 56 zł oszczędności, a Basia 20 zł. Dziewczynki postanowiły nadal oszczędzać. Magda będzie odkładać po 9 zł miesięcznie. Po ile złotych powinna odkładać co miesiąc Basia, aby po 8 miesiącach mieć tyle samo pieniędzy, ile Magda? Oszczędności Magdy: 56+9x8 = 56+72=128 zł Oszczędności Basi: 128-20 = 108 zł 108:8 = 13,5 zł
Sprawdzian szóstoklasisty 2011 - wyniki w maju
O godz. 10 zakończył się sprawdzian szóstoklasisty 2011. Motywem przewodnim sprawdzianu był Friedrich Gauss. Uczniowie musieli opisać postać tego matematyka na podstawie notatki. Mieli też opisać znaczek z podobizną Gaussa. – Nie było najgorzej – mówi Patryk Miś, szóstoklasista ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Lublinie. – Jedyne, co mnie zaskoczyło, to Friedrich Gauss. Trzeba było napisać, kim był i opisać znaczek z jego podobizną. Wśród zadań było też napisanie zaproszenia dla dyrektora na wystawę znaczków. – Spodziewałem się trudniejszych zadań – mówi z kolei Mateusz Żółtowski, szóstoklasista z lubelskiej "6”. – Sporo się przygotowywałem. Rozwiązywałem m.in. testy internetowe. Były trudniejsze. Uczniowie spodziewali się za to, że na teście będzie więcej zadań przyrodniczych. – Myślałam, że będzie liczenie skali mapy. Nawet dzień przed sprawdzianem jeszcze się tego uczyłam – podkreśla Ola Krzyszczuk z "6”. – Na szczęście tego nie było. Sporo było też zadań z matematyki. Szóstoklasiści musieli m.in. obliczyć obwód i powierzchnię pola. Inne z zadań dotyczyło cukierków rozdzielonych na kilka pudełek - należało wyliczyć, ile jest cukierków w każdym pudełku. – Ja bałam się zwłaszcza matematyki, bo nie jestem z niej najlepsza – przyznaje Ola Kruszewska, koleżanka Mateusza z klasy. – Na szczęście nie była trudna. Nawet nieźle sobie poradziłam. Generalnie, nie było trudne. Wyniki z testu będą w maju.